.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سهم ناچیز گلستان در تدوین استاندارد ملی

مدیرکل دفتر تدوین استاندارد سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: سهم گلستان در تدوین استاندارد ملی ناچیز است.

عبدالرحمن پورحبیبی در کارگاه آموزشی روش تدوین استاندارد ملی در گرگان افزود: در سال جاری دو هزار استاندارد ملی در کشور تدوین می شود که سهم گلستان از این تعداد فقط هشت مورد است.

وی اظهار داشت: علاوه بر این تا کنون 13 هزار استاندار ملی در کشور تدوین شد که سهم گلستان در این بخش 35 مورد است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 80 سال از سابقه تدوین استاندارد ملی در کشور می گذرد از این رو مشارکت بیشتر در این بخش ضروری است و به علاقمندان در زمینه تدوین استاندارد ملی امتیاز تعلق می گیرد.

به گفته پورحبیبی اگرچه تدوین استاندارد مدیریتی در استانها مشکل بوده ولی تدوین استانداردهای روشهای آزمون ساده است.

مدیرکل دفتر تدوین استاندارد سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران بیان داشت: همچنین حضور استاندارد خدمات در تدوین استاندارد ملی کمرنگ بوده که باید در این بخش نیز اقدام شود.

ایران با کمبود 13 هزار استاندارد ملی روبروست

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان نیز گفت: در حال حاضر 28 هزار استاندارد ملی در جهان تدوین شده و ایران با کمبود 13 هزار استاندارد ملی روبروست.

منصور قلیچ لی افزود: این در حالی ست که در برنامه پنجم توسعه باید 33 درصد رشد ناخالص ملی از طریق بهره وری تامین شود که این امر با رعایت استانداردها تامین می شود.

وی اظهار داشت: برای تدوین استاندارد ملی در استان باید توجه و مشارکت بیشتری شود و همکاری محققان و دانشگاهیان در این حوزه الزامی است.

معاون برنامه ریزی و تدوین استانداردهای سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی گفت: استانداردهای ملی در جهت تامین منافع عمومی جامعه تدوین می شوند و کاربرد عمومی دارند.

مرتضی امامی افزود: استانداردهای ملی از نظر اجرا در دو سرفصل استانداردهای ملی اجباری و تشویقی تدوین می شوند و بر فرآیند تولید کالا نظارت دارند.

وی اظهار داشت: استاندارد کارخانه ای، شرکتی، ملی، منطقه ای و بین المللی از جمله اقسام استاندارد بوده که از سوی سازمان بین المللی استاندارد تعریف شده است.

این کارگاه آموزشی با هدف مشارکت اعضای هیئت علمی و کارشناسان دستگاههای اجرایی استان در تدوین استانداردها در سالن رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.